Régen volt bicajos poszt, jöjjön most egy gyors darab.
Mostanában néha az új sasadi csomópont felé kanyarodok reggel. Ugyan kerülő, de ha időben belefér, akkor szívesen megnővelem a letekerendő távolságot, amolyan reggeli edzés jelleggel. Ma reggel is így tettem és az aluljáró sasadi oldali zebrájánál összefutottam a kollégámmal (szintén sasadi), aki éppen a 4-es metró végállomásához igyekezett, rá is köszöntünk egymásra. Sokat nem tudtunk beszélgetni, a zöldnél elváltak útjaink.
1. ábra: a karika mutatja, hol találkoztunk
Viszont arra gondoltam, jó kis alkalom lesz ez összevetni a metró és a bicaj sebességét. (Egyszer régen volt egy ehhez kapcsolódó ötletem, szóval természetes volt a gondolat...)
"Verseny", ugyebár. Kicsit még bele is tapostam a pedálba, bár ez túl sokat nem tehetett hozzá a sebességemhez, mert az edzésjelleg miatt máskor is igyekszem gyorsan haladni. Sőt, ha úgy vesszük, a szokásosnál inkább lassabb voltam, egyrészt a a Lágymányosi hídon volt egy láncleesés (kb másfél perc veszteség, ld. az alábbi ábrán a pirossal aláhúzott részidőt), a Soroksárin meg egy megállóban álló busz mögött várakozva lekéstem egy általában elért zöldet.
2. ábra: A bringás időeredmény
Ezzel együtt is, amikor beértem, a kollégám még sehol se volt. Kb. két perccel később érkezett be. Azaz legyőztem a metrót! ;-)
Nézzük persze, pontosan mit is hasonlítottunk össze:
- Start: Sasadi Csomópont
- Cél: Corvin Sétány
- A kollégám útvonala: séta - 4-es metró Kelenföld - Kálvin tér - 3-as metró Klinikák - séta, kb. 35 perc
- Az én útvonalam: Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Lágymányosi híd - Soroksári út - Dandár utca - Thaly Kálmán utca - Nagytemplom utca, összesen 9,27 km, 33 perc
Hogy mindebből mi következik?
Azt hiszem, semmi olyasmi, amit ne tudtam volna eddig is. A városi biciklizés versenyképes közlekedési mód rövidebb távokon. Most van egy konkrét példa is erre: 9-10 kilométeres távon a metróval is pariban lehet a bicikli.